Juliga cupcakes

För mig är nejlika och apelsin väldigt juligt, det doftar så gott :)
Så varför inte baka en cupcake med de smakerna?
  • 2 st ägg
  • 2 dl socker
  • 50 g smör
  • 1 dl mjölk
  • 3 dl vetemjöl
  • 1, 5 tsk bakpulver
  • Nejlika krydda
  1. Vispa ägg och socker.
  2. Smält smöret, tillsätt mjölken och låt koka upp.
  3. Häll i det varma smöret och mjölken i smeten.
  4. Blanda mjöl, bakpulver och nejlika i en skål, och tillsätt i smeten. 
  5. Klikca upp i formar. 
  6. Grädda i ugn 200 grader i ca. 15 min. 
Glasyren gjorde jag av philadelphia ost, florsocker och apelsinessens. Jag har inga exakta mått utan tog bara efter smak.  Sedan dekorerade jag med vitt strössel som ska se ut som snöflingor.
 
 
SUPERGODA! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0