Valentine's Day

I år ville jag göra nått extra till min familj.
Tanken var att det skulle bli cupcakes med en glasyr av gelehallon, men min idé gick inte att utföra så det blev muffins med marsipanhjärtan.
 
Muffinssmet:
85 g rumstempererat smör eller margarin (ej smält!)
1 ½ dl socker
2 lätt uppvispade ägg
3 msk mjölk
55g hackad blockchoklad (jag valde ljus, men går lika bra med mörk)
3 dl mjöl
2 msk kakao
  1. Värm ugnen till 200 grader.
  2. Rör socker och ägg vitt och pösigt i en bunke.
  3. Tillsätt äggen och mjölken.
  4. Vänd ner chokladbitarna.
  5. Blanda i mjölet och kakaon.
  6. Skeda upp smeten i muffinsformar och jämna till ovansidorna.
  7. Grädda i 20 min, eller tills kakorna har höjt sig och känns spänstiga.
Dekor:
Här går det bra att välja vilken dekor ni vill. Jag valde att köpa marsipan (både vit och rosa) som jag kavlade ut och tröck ut hjärtan med hjälp av pepparkaksformar (två olika storlekar). Till sist skrev jag namn i det vita hjärtat med hjälp av en smakpenna.
 
 
Resultatet:
 
 
Vänster: min mamma och sambo.
Höger: mig och min storasyster.
 
 Vänster: min pappa med sambo.
Höger: min lillasyster med sambo och en knott på väg.
 
Jag hitade passande muffinsformar (på Lagerhaus)
med ett gulligt meddelande på undersidan.
 
 
Muffisarna blev mycket goda och gesten blev mycket uppskattad! :)
 
Happy Valentine's Day!
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Dem vart jättefina... Du är superduktig!

Svar: Tack :) Testa du med, superenkelt :)
Jonna

2013-02-16 @ 21:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0